Ronaldo Vinkas lördag

Hej! Jag heter Ronaldo. Jag var världens bästa jägare. En kille skulle kasta spjut på en ren. Han missade den så den kom på min arm. Ikväll ska jag ta med mig mat, spjut, kniv, och varma kläder. Därefter ska jag rymma hemifrån till Kebnejajse. Jag ska bo där tills min arm mår bra.

av  Ronaldo (Shoib)

2 reaktioner på ”Ronaldo Vinkas lördag

  1. Mattias (Liams pappa)

    Hej alla barn!
    Vad intressant och lärorikt det är att läsa det Ni skriver och berättar om samerna och deras sätt att leva. Vad spännande det verkar vara att leva som en same, tycker Ni inte? Jag skulle vilja testa på det någon gång, tror jag skulle trivas som en jägare/fiskare faktiskt. Kul att Ni är så nyfikna och engagerade! Keep up the good work, kiddos! :0)

Kommentera

