Hjälp rånare!

 

blogg rånare

Nu har vi tillsammans läst klart boken Hjälp rånare av Laura Trenter! Barnen har läst både på lektionerna och hemma. Jättebra jobbat!

5B gav boken i snitt betyget 3,5 av 5.

Här kommer lite citat hämtade ur elevernas bokrecensioner:

”Det var bra att barnen övervann sina rädslor i boken!” /Mauricio

”Det hade varit kul med lite fler bilder i boken.” /Alva

”Jag tyckte att boken var bra för att den var spännande och karaktärerna var bra för de bytte könsroller. Tjejen var väldigt framåt och killen var blyg och känslig.” /Elsa

”Jag gillade att boken var precis som det skulle kunna vara i verkligheten.” /Clara

”Jag gillade ingenting med boken. Det var ingen bra story.” /Marcus

”Boken var enkel att relatera till.” /Ingemar

”Det var bra att tjejen var modigare än killen.” /Nivir

”Jag tyckte inte boken var bra för att den var inte spännande och jag tyckte inte om att Roland var god.” /Jacob

”Bra att de tog skurkarna!” /Liam

Kommentera

