mitt magiska finger

 

 

Nu har klassen lärt klart Mitt magiska finger av Roald Dahl. Betygssnittet blev 3 av 5. Här är några röster om bokens budskap:

”Bokens budskap är att det inte jagade och att om man gör något dumt får man dumt.” /Marcus

”Tänk på att jakt skadar andra djur och varelser och att dom blir lika ledsna eller rädda som du skulle blivit.” /Alicia

”Jag tycker att boken har budskapet behandla andra som du vill att andra ska behandla dig.” /Alva

”Jag tror att bokens budskap kanske är att om man har gjort något dumt ska man få tillbaka.” /Molly

”Jag tycker att budskapet i boken är att få förståelse för varandra oavsett om man är ett djur eller en människa och att man kan skapa förändring.” /Elsa

”Att man ska lära sig att man inte ska döda så många djur.” /Mauro

”Man ska inte skjuta djur för nöjes skull.” /Semih

Bra läst 5B!

Ps Glöm inte att kolla in tidningen Södra sidan imorgon. Där kommer vi att vara med! 🙂 Ds

Kommentera

