Grattis till Huddinge demokratipris!

Ikväll har jag fått riktigt roliga nyheter! 6B, har tillsammans med 6A, blivit tilldelade Huddinge kommuns demokratipris för arbetet med att rädda Geografens testamente. Det är helt fantastiska nyheter och jag är alldeles oerhört stolt över er. Jag har sagt det förut och jag säger det igen – ni är bäst!

Förutom den stora äran och varsitt diplom har 6A och 6B vunnit 25 000 kronor som vi får dela mellan båda klasserna. Prisutdelningen kommer att vara nästa torsdag, dvs 8 oktober, kl 19.00 – 19.30 på O´learys i Huddinge centrum. Jag vågar inte lova något till hundra procent men det verkar som att alla ni barn är bjudna till prisutdelningen! Jag kommer naturligtvis också att vara där och, i mån av plats, är föräldrar också välkomna. Vi kommer att få en motivering och ett pris. Dessutom kommer flera av er att bli intervjuade (om ni vill! 🙂 ).

Det här är en så fin belöning på ert långa och outtröttliga arbete. Ni har bevisat för så himla många vad demokrati innebär och ni har så modigt kastat er in i nya utmaningar. Ibland har ni misslyckats och ibland har ni blivit tråkigt bemötta men ni har ruskat av er varje motgång och tagit nya tag varje gång. Och vilka fantastiska framgångar ni har nått! Ni har varit så uppfinningsrika och hela tiden hittat nya vägar för att nå dit ni vill. Väldigt många tycker att ni verkligen har förtjänat detta pris. Ikväll, som så många andra kvällar, är jag världens stoltaste fröken!

På måndag får vi träffas igen och planera in prisutdelningen. Kanske finns det föräldrar som vill följa med på prisutdelningen också (den är på O´learys veranda och lite avskilt från själva puben)? Jag hoppas att ni alla känner er ordentligt stolta över ert fenomenala samarbete och er enastående kamp för Geografens testamente! Barns röster räknas!

2 reaktioner på ”Grattis till Huddinge demokratipris!

  1. Malin

    Vilket pris !! Fantastiskt roligt. Jag som förälder blir så stolt att ni har vågat fortsätta att tro på er själva och inte gett upp när det ibland har varit tungt. Ni är en förebild för många. Stort grattis 👍🏻😊

Kommentera

