Habib!

När vi inte ränner på prisutdelningar och figurerar i kvällspressen läser vi faktiskt böcker! Vi har precis avslutat boken ”Habib – Meningen med livet”. Här kommer några, ganska ljumma,  tankar om boken!

  • Boken får 2 av 5. Den var helt okej men inte min typ av bok.
  • Boken får 2. Den var ganska långtråkig eftersom Habib tänkte så mycket. Det var inget direkt spännande som hände och de använde lite konstiga uttryck. Den var lite rolig också!
  • Boken får 2. Jag gillar mer böcker som är läskiga.
  • Den får 3 av 5 för Habib säger alltid: ”Jag såg inte Paris idag” eller: ”Jag såg Paris idag”. Man blir trött på det. Den hade ganska bra handling!
  • Betyget blev 4. Den var rolig men det fanns ett irriterande ord som återkom hela tiden och det var: bre.
  • Jag ger boken 2 av 5. Boken skulle ha varit bättre om det var mer variation. Den fångade inte mitt intresse att läsa mer. Den är inte min typ av bokkategori. Det som var bra var att den var realistisk och trovärdig.
  • Jag ger den 1 av 5. Boken hade dålig svenska. Den var tråkig att läsa. Han berättade bara om sitt liv. Jag är inte intresserad.
  • Jag ger boken 2 av 5. Jag har sett filmen och den var bättre. Men boken funkar som läsläxa. Det som var tråkigt var att boken nästan bara handlade om samma saker, att Habib skulle lämna dikten till Paris och att han var kär henne.
  • Boken får 4 av 5. Den var rolig att läsa men det var många konstiga ord och det var dåligt.
  • Jag ger boken 2 av 5. Jag tyckte att det inte hände NÅGONTING i den. Jag tycker inte om böcker där de använder sånt språk, tex ”tjockt jobbigt”. Den var långtråkig.
  • Boken får 4 av 5. Jag tycker att den var bra. Den hade några svåra ord och ofta stod det ”jag svor” istället för svärord.

habib

Kommentera

