Ingemar skriver om #Fred

Så här fint skriver Ingemar om vår tidning på vår andra hemsida http://www.tillsammansovergranser.webbstjarnan.nu/

”Vår tidning är nu färdig och jag pratar för alla i vår klass när vi säger att vi är extremt nöjda. Tidningen är fylld med faktatexter, personliga tyck och tänk, snygga bilder, intervjuer och pussel och till och med en serie. Att rabbla upp alla som har gjort vad skulle ta för långt tid för att alla har participerat och hjälpt till även om det inte syns i tidningen. Vi kommer att sälja tidningar i skolan, till våra grannar och åka till Farsta centrum på måndag och Skogås centrum på tisdag, men jag är inte helt hundra på dem tiderna. Jag, vår klass och alla barnsoldater som inte har något mer hopp kvar i deras kroppar hoppas verkligen att ni köper ett exemplar, bara 20kr men extrapengar hjälper också såklart! Vårt mål i vår insamling är 15 000kr men jag tror att vi kommer slå det målet så långt att det hamnar någonstans i Kina. Vi ger er en uppdatering när vi når 5 000kr men känns som om det är bara förbi hörnet! Här ser ni en bild på framsidan men om ni vill se mer så måste ni köpa en själva!”

uppslag

Idag har alla elever med sig en tidning hem. Viktig läsning!

Vårt konto hos Röda korset är nu uppe i hela 1700 kronor: http://egeninsamling.redcross.se/vaerldens-katastrofer/8-6297

 

En reaktion på ”Ingemar skriver om #Fred

  1. margareta andersson

    Hej på er alla i 6B ! Ni är helt fantastiska i er kamp för barnsoldeter ! Vilken kämpar glädje å själv klart ska jag köpa tidningen! Ni är så duktiga å jag ser verkligen framemot att tidningen skickas till mig i Västerås ! Jag skickar min adress till Maria så hon kan skicka mig en tidning ! Lycka till alla duktiga barn å jag håller tummarna för att många många vill stödja er kamp genom att köpa er tidning ! Många många kramar från mig !!!! Margareta

Kommentera

