Att skräpa ner är så sjukt ocoolt!

isak krönika

Idag finns Isaks krönika på Södra sidans hemsida och imorgon är den med i tidningen.   Här är länken till krönikan: http://www.stockholmdirekt.se/asikt-debatt/kronika-att-skrapa-ner-ar-sa-sjukt-ocoolt/aRKpdk!PB6DCIozlgR0IGyQZa91SQ/

Nästnästa vecka kommer Elsas helt fantastiska krönika med i Södra sidan. Jag fick rysningar i hela kroppen när jag läste den så jag rekommenderar alla att hålla koll framöver. Här är hennes inledning:

” Kan ni ta med era tjejkompisar och gå in och städa på rasten”. Så sa en lärare till två av mina tjejkompisar. Det är ju inte mitt kön som städar – det är ju jag! Det finns killar i min klass som tycker om att städa mer än jag. Men bara för jag har ett visst kön så är det ju tydligen ”självklart” att just jag ska städa. ”

Ps Det finns ett nytt hembrev under fliken ”hembrev”. Ha en fin helg och glöm inte att dela Isaks krönika så att riktigt många nås av budskapet. 🙂 Ds

 

 

Kommentera

